انواع رویداد

در این مطلب انواع رویداد را بررسی میکنیم.

در پایان بررسی این مطلب میتوان به پاسخ سوال هایی همانند تفاوت سمینار ،  ورکشاپ،

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی با یک نمایشگاه ساده و … پی ببرید.

کنفرانس
کنفرانس‌ها

زمانیکه از انواع رویدادها صحبت میشود، اولین واژه‌ای که به ذهن می‌آید کنفرانس یا همایش است.

به تجمع افراد زیادیبا منافع مشترک کنفرانس گفته می‌شود. همانند گروهی از محققان که برای دیدار

و بحث و یا گروهی از فروشنده‌ها کهبرای آموزش دور هم جمع شده‌اند. کنفرانس‌ها معمولا دارای

سخنرانان کلیدی هستند.کنفرانسها از لحاظ موضوعی با هم تفاوت دارند.کنفرانس‌ها اغلب بسیار کلی

هستند و افراد شرکت کننده در آن منتظر هستند روند صنعت مورد‌نظر و تحولات آن را بشنوند.

سمینار
سمینار

سمینارها رویدادهای آموزشی تخصصی هستند. برخلاف تصور معمولا تعامل بسیاری در سمینارها

شکل میگیرد و از سخنرانی‌های خسته‌کننده خودداری میشود. به طور کلی سمینارها، رویدادهایی

آموزشی تخصصی یا عمومی هستند که اطلاعاتی را به مخاطبان منتقل می‌کنند. در بسیاری از

سمینارها به مخاطبان اجازه داده می‌شود تا نظرات خود را بیان کنند و تعداد خیلی کمی از آن‌ها

رسمی هستند . سمینارها می‌تواند چندین سخنران داشته باشد ولی اغلب یک سخنرانی است و توسط

یک فرد ارائه می‌شود. برای مثال رویدادی که یک سازمان درمورد موضوعی مانند اعتیاد برگزار

می‌کند و یک سخنران ویژه دارد، سمینار نامیده می‌شود.

کنگره
کنگره

هر جمعی که براساس یک برنامه‌ی منظم گرد هم آیند و اغلب توسط بحث و رای‌گیری به تصمیم‌گیری

بپردازند، کنگره گفته می‌شود. برای مثال آمریکایی‌ها قوه مقننه خود را کنگره می نامند.

فستیوال
فستیوال

به گردهمایی هایی که اغلب با محوریت جشن به خاطر برخی ویژگی‌های جامعه مثل سنت‌ها، دین،

فرهنگ، هنر و… صورت می‌گیرند فستیوال گفته می‌شود. مانند جشن انار در یزد و یا شکرگزاری

برداشت گندم و …

ورکشاپ
ورکشاپ(کارگاه)

ورکشاپ ها همانند سمینارها روی آموزش تمرکز دارند با این تفاوت که ورکشاپ‌ها معمولا کوچک‌تر

هستند و بیشتر به فعالیت‌های گروهی گفته می‌شوند. ورکشاپ‌ها اغلب برای آموزش

مهارت‌های گروهی و تعاملی به کار برده می‌شوند.

سمپوزیوم
سمپوزیوم

درجلسات سمپوزیوم کارشناسان به صورت کاملا تخصصی روی یک موضوع خاص متمرکز می‌شوند.

در سمپوزیوم‌ها کارشناسان یک رشته‌ی خاص گرد هم می‌آیند تا همدیگر را ملاقات کنند و مقالات خود

را ارائه کنند، در مورد مسائل و روندهای روز بحث کنند و توصیه‌های خود را بیان نمایند.

رویدادهای عرضه‌ی محصول
رویدادهای عرضه‌ی محصول

عرضه محصول در رویدادها اغلب در مقیاس بزرگ انجام می‌شود. روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و

تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی معمولا دور هم جمع می‌شوند تا شاهد رونمایی از اولین محصولات

یک شرکت باشند.

درباره مجمع‌های عمومی سالانه
مجمع‌های عمومی سالانه (AGM)

شرکت‌های تجاری بزرگ اجتماع‌های بزرگ نشست‌های عمومی سالانه را برگزار می‌کنند. که در این

جلسات،سهامداران شرکت در مورد وضعیت آن از هیئت مدیره سوال می‌کنند و یا برای انتخاب

اعضای جدید هیئت مدیره گرد هم می‌آیند.

درباره میتینگ
جلسات (میتینگ)

تعدادی از افراد برای ابراز نظر در مورد موضوع یا موضوعات مختلف گرد هم آیند میتینگ گفته می‌شود.

به عنوان مثال، گروهی که در یک شرکت بزرگ جمع می‌شوند تا در مورد استراتژی‌های عملیاتی و مالی شرکت بحث کنند.

درباره نمایشگاه
نمایشگاه (Exhibition)

کسب‌وکارهای مختلف برای معرفی آخرین محصولات خود در نمایشگاههای تجاری شرکت میکنند.

در این نمایشگاه‌ها، شرکت‌ها آخرین محصولات خود را در معرض دید قرار می‌دهند. بهره بردن از

یک استراتژی ارائه‌ی حرفه‌ای و برندینگ مناسب در نمایشگاه‌ها بسیار ضروری است.

درباره نمایشگاه بزرگ
نمایشگاه‌های بزرگ (Expo)

نمایشگاههایی که در سطح بین المللی برگزار میشود را میتوان از نمایشگاههای بزرگ دانست.

نمونه این نمایشگاه همانند World’s Fair که هر سال در یک کشور برگزار میشود.

درباره رویدادهای بین‌المللی
رویدادهای بین‌المللی (International Events)

رویدادهای بین‌المللی بزرگ‌ترین گردهمایی‌های جهانی هستند که در حالت عادی حداقل ۱۵ درصد از

شرکت‌کنندگان آن از خارج از کشور میزبان می‌آیند.

درباره دورهمی
دورهمی‌ها (Meetups)

جلساتی غیررسمی که برای افرادی با منافع مشابه برگزار می گردد. این منافع می‌توانند هر چیزی از جمله

کتاب‌خوانی، فیلم‌بینی، شبکه‌سازی، پیاده‌روی و… باشند.

درباره نشست های عمومی
نشست‌های عمومی (General Sessions)

همه مردم میتوانند در این میتینگ بزرگ شرکت کنند. در طول این جلسات همه‌ی فعالیت‌های دیگر به

حالت تعلیقدرمی‌آید و در مکان‌های بسته انجام می‌شوند تا همه‌ی شرکت‌کنندگان بتوانند در مذاکرات

عمومی یا جلسات شرکت کنند.

درباره شام کاری
شام کسب و کار

این شام یک سنت دیرینه است که معمولا شرکت‌های بزرگ در پایان سال مالی موفقیت‌ خود را با مشتریان کلیدی خود جشن می‌گیرند.

درباره جلسات هیئت‌مدیره
جلسات هیئت‌مدیره (Board Meetings)

یک گروه و شورای متشکل از اعضایی که انتخاب و یا انتصاب شده‌اند تا در مورد سیاست‌گذاری‌های

کلان یک سازمان تصمیم‌گیری کنند. در این جلسه تمام واقعیت‌های مربوط به سازمان ارائه شده و

بهترین اقدامات برای ماه‌های آینده سیاست‌گذاری می‌شوند.